söndag 25 november 2012

Några Pb:n

Så då var det dags att börja min fiskeblogg, vilken jag förhoppningsvis kommer att hålla igång med regelbundna uppdateringar.
Lämna gärna kritik och massa idéer om tips och trix om fiske då jag anser mig mest som en fisketokig amatör som fortfarande letar efter de där större exemplaren.

Mina PB för närvarande är(lite för att jag skall komma ihåg dem själv med!):
Abborre: 1,6kg(Prickskjuten med limegrön vertikaljigg en sommarkväll)
Spö Gös: 2,5kg(ABU 28g svart/guld zebrarandig atom-skeddrag)
Spö Gädda: 8,45kg(ABU 18g kopparfärgad vassdrag med enkelkrok)
Is Gädda: 8,5kg(Angeldon, mört)
Havsöring: 2,3kg(Långsmalt silverdrag från rusta eller liknande)
Insjööring: 4,3kg(11g Rapala Original ledad. Färg:RT)

Nedan är bilder på mina Pb gädda abborre och gös. Gädddan simmar förhoppningsvis omkring fortfarande och blir fetare med tiden. Själv måste jag säga att gösen och borren smakade underbart!



Nu blir det ismete/angling som gäller bara isen lägger sig. Vi får väl se vad som händer.. 

Skitfiske!



//Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar